Fillipa Knutsson startede brandet i 1993 med Patrik Kihlborg og Karin Segerblom. Det svenske brand var med til at skabe den ikoniske skandinaviske minimalistiske stil i begyndelsen af halvfemserne, som stadigvæk er elsket især i Danmark og Sverige i dag. Men brandet rækker meget længere end Norden, og de går målrettet efter at være det mest relevante skandinaviske brand på global plan. Derfor har det svenske mærke et bredt udvalg af tøj til mænd og kvinder i et rent æstetisk design.
Det svenske tøjmærke er stadigvæk trendy 25 år efter sin grundlæggelse. De lytter konstant til forbrugerne som et af de førende nordiske digitale tøjmærker og ved at designe tøj, som ikke går af mode. Kvinden i front, Fillipa, er for nyligt vendt tilbage til mærket, for at sikre at alt tøj og tilbehør bliver designet med de tre fokusområder i tankerne: stil, simpelt og kvalitet. Fillipa K har ofte overgangskollektioner til skift mellem årstider. De bløde former og skarpe skræddersyede beklædningsdele er med til at skabe den seneste stilrene kollektion. Og der mange som er vilde med især det funktionelle og behagelige sportstøj i form af yoga- eller loungetøj. Dette lever op til den stigende efterspørgsel på active wear, grundet den overvældende interesse i fitness og sund livsstil.
Det varme, minimalistiske brand er også miljøvenligt. De ønsker at hjælpe den moderne forbruger med at sammensætte den perfekte garderobe, som består af et mindre antal af beklædningsdele. Man kan altid mikse og matche med det svenske tøjmærke, som er sofistikeret klasisme blandet med sexappeal. Den perfekte trøje passer både til afslappet og fint brug. Det handler blot om at sammensætte det rette look. Du kan fx købe en skjortejakke, der kan bruges på en dag på kontoret eller som jakke over en T-shirt på en mild forårs- eller efterårsdag. En simpel sweater eller cardigan ser godt ud med en bluse med et rent snit med et par skræddersyede bukser eller endda træningsbukser.