Mode online

Populære filtre
3.214 varer

Mango, åh du søde, modne, eksotiske og elskede modehus

Alle med blot en smule interesse for tøj og mode kender Mango. Mænd såvel som kvinder. Mærket blev startet i Barcelona i 1984, og det har dermed – i hvert fald for nogle af os – fulgt os, lige siden vi blev født! 

Trendsættende brandikon med tusindvis af historier 

Her er et brandikon af de helt store, når det kommer til lækkert tøj, der ikke kun følger tidens trends. Næh, mærket går faktisk selv ofte forrest, når det gælder trendsættende mode og viser både vejen samt nye must-haves til de kommende sæsoner.

Mærket blev grundlagt af to brødre med de ikke så spansk-klingende navne Isak og Nahman Andic. Tankerne går måske heller ikke så meget i retning mod Spanien, når man hører navnet Mango – taget i betragtning af at det var her, mærket tog sin spæde begyndelse. Andic-brødrene valgte navnet efter at have smagt en overlegen version af frugten på en tur til Filippinerne og på grund af det faktum, at ordet faktisk udtales stort set ens på alle sprog!

En del af mærkets ikoniske status kommer af, at de både designer og producerer alt tøj selv – dermed kan de være med i beslutningsprocessen fra de største kampagner til de mindste fibre, hvilket for eksempel også gør sig gældende i deres sustainability-kollektion: 'Mango Committed'.

Blændende kollektioner, der næsten kan tage pusten fra én

Dette mærke har en næsten uendelig mængde kollektioner under sit skarptsyede ærme. Med så mange forskellige stilretninger og kollektioner kan det næsten tage pusten fra én! Dog er der intet, der falder 'udenfor', når man bladrer igennem den svimlende mænge af beklædningsgenstande, sko og accessories. Mango har altid været frontløber, blandt andet fordi ét af deres erklærede mål er, at "forene mennesker gennem en passion for stil og kultur".

Det bunder i et modigt ønske om at forbedre din unikke og personlige stil med modekollektioner, der er i konstant bevægelse. Her, 35 år efter fødslen, passer brandet stadig godt på sine rødder og sin identitet: Essensen af en legende let middelhavsstil, der udgøres af lækre kvaliteter, farver, nye og sprælske snit samt afslappet elegance.

Modebloggernes favorit – unikke, stylish outfits, der er til at betale

Du skal ikke kigge langt omkring i bloggerlandskabet, både nationalt og internationalt, før du ser navnet 'Mango' poppe frem. Mærket har som noget næsten exceptionelt altid fået hovedet til at dreje på selv den mest kræsne fashionista. 

Brandet holder sig konstant relevant ved – udover essentials og nedtonede basisting – at kreere næsten ikoniske sæt, materialesammensætninger og snit, som man ikke har kunnet finde andre steder. Det, kombineret med Mangos stræben efter altid at være tilgængelige og til at betale, har gjort, at Mango stadig lyser stærkt på modehimlen.

Kollektioner til den moderne mand på udkig efter holdbar mode

Fra traditionelle skræddersyede sæt til de mere afslappede, behagelige stykker tøj: Mango Man-kollektionerne henter de nyeste trends tæt på dig og kombinerer det med maksimal komfort i en altid elegant og overbevisende stil. 

Det kan være sæt, der kombinerer klassisk elegance og en ungdommelig letsindighed, dekonstruerede strikjakker eller tidløse pieces, der både omfavner funktionalitet og maskuline snit i lækre materialer. Her kan du finde alt til din garderobe, lige meget hvad du er på udkig efter: stilet hverdagstøj eller overbevisende, skarpe silhuetter til fest og farver. 

Flere modeinitiativer til at skabe en bedre verden for os alle

Mango har – qua deres lange og succesfulde historie – igangsat en lang række tiltag, der skal inspirere, vise vejen og måske endda gerne diktere en ny og bedre verdensorden.

Det viser sig for eksempel i plus size-kollektionen Violeta, der rent faktisk indeholder tøj og styles, som kurvede kvinder higer efter at eje. Tøj, der følger og viser modevejen, og som har mod og kærlighed til at fremhæve kvindekroppen i stedet for at gemme den væk. 

Det ses også i deres Commited-serie, der har som erklæret mål at fortsætte med at lede moden i retning af en mere bæredygtig produktionsmodel. Eller i den inkluderende 'code of ethics', skabt i søgen efter kreativ mangfoldighed, som alle mærkets forretninger over hele verden må og skal følge. 

Violeta – moderne mode til kvinder med kurver

Violeta er i sit DNA designet til at elske kroppen og inkludere mere end blot den næste size zero-model. Det er mode, der rent faktisk følger nøje med tiden, hvis den da ikke går foran. Mode, der er både komfortabel, feminin og moderne. 

Violeta er til dig, der bruger størrelse 42-54, og som gerne vil klæde dig ultraskarpt på en måde, der får dig til at føle dig både lækker og selvsikker. Sub-brandet opfordrer os alle til at reflektere over, at der er et behov for at bryde fri fra etablerede skønhedsregler og fejre en mangfoldighed af stilarter, skønhedsidealer og størrelser.

'Hemmeligheden' bag dette projekt, som blev lanceret i 2014, ligger i den detaljeomhu, der starter i designprocessen med tekniske mønsterdetaljer, hvor man samtidig vurderer hver enkelt størrelse. Sub-brandet tilbyder samtidig modige og farverige kollektioner af lige så høj kvalitet som resten af det omfangsrige mærke – til ethvert øjeblik af din dag.

Mango Committed – når natur og æstetik går op i en højere enhed

Sjovt og naturligt. Ansvar med et glimt i øjet. Committed-linjen er en gennemtænkt kollektion til kvinder og mænd med statement-stykker, der tager deres ansvar for miljømæssig bæredygtighed alvorligt. Mangos mål er at fortsætte med at føre eftertragtet mode i retning af en mere bæredygtig model.

Det er vigtigt for for Mango at reducere påvirkningen på vores miljø og tage socialt ansvar, hvis man stadig gerne vil producere alsidigt og moderne kvalitetstøj. Derfor producerer de nu en hel række smukke beklædningsgenstande, der er designet med genbrugsstoffer, der bruger bæredygtige fibre. Naturlige materialer som uld, bionedbrydelige fibre som Tencel™ eller genanvendte fibre som viskose bruges i silhuetter i nuancer af hvid, brun eller for eksempel aubergine. 

Ja, selvom brandet efterhånden er en 'gammel dame', ser det ud til, at vi endnu kun har set begyndelsen på modeeventyret!