Diesel – et italiensk modeikon
Det italienske modebrand Diesel blev grundlagt i 1978 af Renzo Rosso, og er efterhånden lidt af et ikon i modebranchen. Denim er oprindeligt et materiale, som er udviklet til at kunne modstå slid. Det blev i mange år fortrinsvist brugt til arbejdstøj. Det ville den italienske virksomhed ændre på. Brandets mål var derfor helt fra begyndelsen at gøre denim til et stykke moderigtigt tekstil, som kunne benyttes i eksklusivt tøj. Slut med praktisk arbejdstøj.
Den allerførste tøjkollektion fra Diesel så dagens lys i 1979. Det var en kollektion af tøj til mænd. Først ca. 10 år senere blev den første kollektion af modetøj til kvinder lanceret. Lige så stille har virksomheden vokset sig stadig større, og selv i dag, så lang tid efter, kræver det kreative tøjmærke stadig opmærksomhed, og er blevet en anerkendt spiller i modebranchen verden over. Brandet laver i dag både modetøj, sko og tilbehør.
Tøj til mænd, kvinder og børn
Denim er stadig et af de bærende elementer hos brandet, men i dag finder du mange andre typer af styles, som passer lige netop til dg og fremstilles i alle mulige materialer. Med tøj fra Diesel er det nemt at finde tøj, sko og tilbehør til både mænd, kvinder og børn. Hvad enten du leder efter et lækkert outfit, som du kan gå til fest i, eller gerne vil have noget fedt tøj til hverdagsbrug, så kan du helt sikkert finde en masse lækre og cool styles fra det ikoniske modebrand.
Diesel gør det muligt at for dig at skabe dit helt rock’n’roll image, med deres store udvalg af bukser og jakker i denim. Leder du efter noget mere elegant, så er det måske de trendy, men superafslappede kjoler, du har brug for. Bliver det for elegant for dig, så kan du jo altid komme ned på jorden igen og bære et par fede sneakers sammen med kjolen. Du finder et bredt udvalg af tøj fra Diesel hos Zalando.
Bæredygtighed og ansvarlig livsstil
Diesel har, som en vigtig del af modebranchen, forpligtet sig til at arbejde mod en mere bæredygtig produktion. Det betyder at brandet arbejder aktivt med at skabe en tøjproduktion, som tager ansvar for både mennesker og miljø. Virksomheden har skrevet deres egen strategi som forklarer, hvordan de vil løse dette. Ansvarlig levevis indebærer ifølge Diesel integritet, alternativ tænkning, personlighed, og at vi alle sammen slår et slag for planeten.
En del af brandets arbejde med bæredygtighed har fokus på nye teknikker og teknologier, som kan være med til at reducere mængden af affald, og gøre de anvendte materialer endnu grønnere. Blandt andet benytter Diesel en del bomuld i deres produkter. De har derfor gjort det til en del af deres mission at få gjort verdensproduktionen af bomuld mere bæredygtig. Arbejdet med bæredygtighed har desuden ført til nogle nye kollektioner, hvor en del af tøjet er upcyclet, lavet af gammelt tøj, der ellers skulle smides ud.