Med udgangspunkt i Aarhus har det danske brand Minimum på få år bredt sig til Europa, Asien, Australien og Canada. Filosofien er at give den enkelte kunde et stilfuldt og funktionelt stykke tøj af høj kvalitet, som for eksempel Minimum skjorter til herrer, der samtidig er til at betale. Den idé kendetegner også Minimum skjorter til herrer, der har et enestående mix af former, farver og materialer og på den måde kan danne basis for ethvert klædeskab, samtidig med, at der også er taget højde for skjorter til "den særlige lejlighed" blandt Minimum skjorter til herrer. Det var den unge entreprenør Peder Tang, der åbnede en lille tøjbutik i Aarhus midtby tilbage i 1997. Få år senere fulgte et par venner trop, og Minimum udviklede sig til et selvstændigt brand, der udsendte sin første kollektion af herretøj i 1999. I 2007 fulgte en kollektion til kvinder, og i dag består Minimum-familien af over 70 ansatte, der skaber en håndfuld unikke kollektioner hvert eneste år.
Minimum blander materialer
Minimum skjorter til herrer laves ofte af flere forskellige materialer som for eksempel, mesh, nylon og bomuld. Samtidig mikses stilarter såsom sport, business og fritid, og der tilsættes grafik og denim temaer til en levende blanding af former og farver. Det giver Minimum skjorter til herrer et modigt og ungt udtryk, der dog ofte suppleres af et sofistikeret og elegant touch. Det kan for eksempel være en helt hvid T-shirts, der bliver slået sammen med en påsyet lomme med kraftige mønstre og farver - eller en blazer i klassisk snit, der suppleres af spændende striber. De kreative idéer genfindes naturligvis også i Minimum skjorter til herrer, og også her går Minimum højt op i, at pasformen er god, og at der aldrig skortes på kvaliteten.