faq | Pre-owned | Hvad er betingelserne for at sælge mine varer?

Hvad er betingelserne for at sælge mine varer?

Du kan sælge dine uønskede varer for et tilgodehavende til Zalando. Hvis du har varer liggende, der er som nye, så kan du sende dem til Zalando og få et gavekort som betaling. Alternativt kan Zalando donere beløbet til en lokal velgørendhed.

Hvordan kan jeg sælge varer til Zalando?

Klike her for at læse, hvordan du kan sende dine varer ind.

Hvad sker der med de varer, jeg sender ind?

Vi opbevarer varerne og sælger dem, når de er i sæson på den bedst mulige salgskanal. Nogle varer passer bedst til videresalg offline, andre til onlinesalg. Grundliggende påtager vi os salgsansvaret og -risici, og bruger vores muligheder til at formindske denne risiko.

Kan alle varer sælges?

Varerne skal være som nye. Vi accepterer ikke følgende:

- Varer med brugstegn, f.eks. pletter, huller eller lugt.

- Intimbeklædning som f.eks. undertøj og svømmetøj.

- Kopivarer og/eller varer uden mærke i.

- Børnetøj.

- Basics, f.eks. enkle, ensfarvede T-shirts.

- Smykker, tørklæder og hatte.

- Varer, der stadig er inden for 100-dages returfrist.

Selvom vi accepterer de fleste varer, du kan finde på Zalando – og mange andre! – så tager vi ikke imod alle tøjmærker.

Varer, der er købt som pre-owned på Zalando og lever op til vores kriterier, kan sendes ind til os med henblik på videresalg.

Hvad kan jeg gøre med min kredit?

Du bestemmer, hvad du vil gøre med din kredit. Du kan indløse det som et Zalando-gavekort, eller du kan vælge at donere dets værdi. Hvis du vælger at donere beløbet, så vil det fulde beløb for dit salg gå til Røde Kors eller WeForest.

Hvordan fungerer donation af kreditten?

Når du vælger at donere, så støtter du de respektive velgørenheder ved at takke nej til selv at modtage kompensationen for dine varer, og vi hjælper ved at donere beløbet til den velgørenhed, som du vælger. Sammen kan vi få ryddet ud i din garderobe og forlænge modens liv.

Skal varen være købt hos Zalando?

Så længe varen lever op til vores kriterier, så betyder det ikke noget, hvor du har købt den.

Hvad sker der, hvis min vare ikke bliver godkendt?

Varer, der bliver afvist i løbet af vores kvalitetstjek (f.eks. pga. tydelige tegn på brug) sender vi tilbage til dig, eller donerer til en velgørenhed, hvis du ønsker det.

Hvis pakken ikke kan afleveres hos dig, bliver den sendt tilbage til vores lager. Her bliver den opbevaret i to uger. Hvis du ikke kontakter os inden for de to uger, bliver varerne doneret.

Vi beder dig om ikke at sende varer, der ikke lever op til vores kriterier for at undgå unødvendig transport.

Bemærk også, at hvis varerne, som vi modtager fra dig, ikke matcher de varer, du har indsendt digitalt og blev accepteret af os, donerer vi dem og sender dem derfor ikke tilbage.

Skal jeg betale for forsendelsen?

Vores service er 100% gratis. Der er ingen omkostninger for dig for levering eller returnering.

Hvor mange varer kan jeg sælge ad gangen?

Du kan sende op til 20 varer i en omgang. Læg venligst ikke varer i forsendelsen, der ikke er registreret som del af din salgspakke.

Kan jeg sende mere end én salgspakke ad gangen?

Nej, du kan kun registrere én salgspakke ad gangen. Når vi har tjekket og behandlet den på vores lager, kan du oprette en ny.

Husk at lægge alle registrede varer fra din salgspakke i samme boks. Hvis pakken ikke er stor nok, så registrér de resterende varer til din næste salgspakke.

Er prisen en anden, når varen stadig har prismærket på?

Alle varer skal være som nye, så det har ingen betydning for prisen, om prismærket stadig sidder på.

Skal alle varer have en vaskeanvisning?

Nej. Alle varer skal have størrelseangivelse og tøjmærke, men vaskeanvisningen er ikke obligatorisk.

Hvor kan jeg finde koden til kreditten for min salgspakke?

Du kan finde koden enten i den e-mail, vi sender, eller på din brugerkonto under ”Dine salgspakker”

Hvad sker der, hvis jeg ændrer mening?

Når du har registreret din salgspakke, så kan du annullere den under ”Produkter, du ejer” inden for et kort tidsrum. Hvis det ikke længere er muligt, så kontakt venligst vores kundeservice.


Kan du ikke finde svaret du leder efter?
Kontakt os direkte
Ring til os

Vores specialister er klar til at hjælpe dig. Ventetiden kan tage op til 2 minutter.
Hav venligst dit ordrenummer parat.

Mandag til fredag mellem 08.00 - 20.00.

Vil du have 10% rabat på din næste ordre?

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Zalando

Modtag nyheder og inspiration fra Zalando

Redigér dine præferencer

Hvad er du mest interesseret i?

Læs mere i vores Databeskyttelse. Du kan framelde dig nyhedsbrevet når som helst uden omkostninger.