Brand Diaries

Under Armour: Unlike Any

Det nordamerikanske sportswear-brand styrker og hylder kvinder i en ny stærk kampagne.
Verdensmesteren i sprint Natasha Hastings
Verdensmesteren i sprint Natasha Hastings 

Med verdensmesteren i sprint, Natasha Hastings, også kendt som "400m diva", forenes mode og sport. Hastings slog igennem i Rio 2016, hvor hun stak ud med iøjnefaldende rød læbestift og sit afblegede hår. Hun er cool, stærkt og slående. Det forklarer helt sikkert også, hvorfor hun er et af de ny ansigter i Under Armours "Unlike Any"-kampagne.

Hastings, eller kvinder i det hele taget, har dog ikke altid været noget man forbandt med Under Armour. Det amerikanske brand blev oprindeligt til på baggrund af en amerikansk fodboldspillers frustration over svedige undertrøjer, men har i de seneste år bevæget fra være et nichemærke fra Baltimore Maryland målrettet mændene til at være et brand der hylder kvinder for at være, well, kvinder.

 
 

"Kampagnen er endnu et kapitel i vores fortællinger om vores atleters viljestyrke," fortæller Jacques Attica, der er vice-president for Under Armours globale marked. "Vi har sat hver af vores seks atleter sammen med digtere, som efterfølgende har skrevet unikke digte til [dem]. Det har givet os mulighed for at fusionere kunst, sport og mode på en helt ny måde."

Og resultatet er effektfuldt. Natasha Hastings bærer den nye Break of Dawn-løbetop og korte Run True Printer-leggings. Hendes look fuldendes med den velkendte røde læbestift, som hendes digter, Dominique Christina, beskriver som krigsmaling. Stuntkvinden Jessie Graff udfører stunts, der trodser tyngdekraften, i sit Under Armour-tøj. De her kvinder er vitale og stærke og ligner ikke andre.

Ifølge Katherine Williams, der er designchef, har Under Armour arbejdet hårdt for at kombinere sport og mode.

"Vi kender vores forbruger fra top til tå, og processen starter i virkeligheden med at hylde kvinders fysik," siger Williams. "Mange af vores atleter – Misty, Jesse, Alison, Natasha – tror alle på, at du, når du ser godt ud, føler dig godt tilpas og kan præstere bedre. Vi begynder med at hylde kvindekroppen og sørger for, at alle vores atleter, uanset sportsgren, ser fantastiske ud og føler sig fantastiske. Det er lig med tøj, der har flatterende linjer og er fremstillet i materialer, der støtter dig på den helt rigtige måde."

 

Under Armour har skabt en tøjserie, som støtter kvinder i alle aspekter af deres liv, hvad enten de er på vej til eller fra fitnesscentret eller på vej hjem fra kontoret. Et centralt piece i kollektionen er f.eks. Misty Copelands læderjakke – ikke ligefrem typisk træningstøj, men noget, der sikrer lidt stil på turen. Andre pieces er braletter og Armours Clutch-bh, som Harlem Club-løberen Alison Desir bar under kampagnen. Og den er da også et af Williams' foretrukne nye designs. Hun elsker, at bh'en giver langdistanceløbere som Desir mulighed for at opbevare nøgler, iPhone osv. i sidelommerne, uden at de behøver at fylde noget i kavalergangen. Det er blot endnu et bevis på, hvordan Under Armour formår at skabe fremsynet sportstøj, der kan være både funktionelt og flot.

Under Armour er nu med hastige skridt ved at cementere sit ry som visionær inden for sportstøj. Ved at skabe en niche i et allerede mættet marked er Under Armours nyeste kampagne deres Unlike Any-standard tro.

Shop nu